Ta körkort - för dyrt?

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Andris K
Inlägg: 2
Blev medlem: 06 mar 2013 14:26

Re: Ta körkort - för dyrt?

Inläggav Andris K » 12 mar 2013 13:13

Jag sällar mig till dem som anser att det är på tok för dyrt att ta körkort, i alla fall om man inte har möjlighet att övningsköra privat mycket.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Ta körkort - för dyrt?

Inläggav Gäst » 15 apr 2013 10:14

Jag fick veta att det skulle kosta 70.000 för mig att ta körkort. För de pengarna skulle jag kunna åka taxi en gång i veckan i tio år!

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Ta körkort - för dyrt?

Inläggav Gäst » 15 apr 2013 16:02

Vem var det som sade att det skulle kosta 70000 att ta körkort? Den personen kan ju inte haft allting hemma... låter snarare som om han eller hon försöker avskräcka dig från att försöka, tror knapapst det kan kosta så mycket...

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Ta körkort - för dyrt?

Inläggav Gäst » 16 apr 2013 00:05

Jo, då om man behöver dubbelt så många lektioner som åldern och varje lektion kostar 600 kr. Uppgiften har jag fått av körskola. Med riskutbildningar och ett par uppkörningar är man lätt uppe i den summan.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Ta körkort - för dyrt?

Inläggav Gäst » 16 apr 2013 10:27

100 lektioner och däröver är inget konstigt när det t ex gäller en äldre person över 50 år!. Speciellt då en kvinna som aldrig varit intresserad,men nu efter det hennes man gått bort,måste ta körkort!. Är man dessutom invandrare gör,det inte saken lättare!. Så en totalkostnad på 70.000 är helt möjlig!.

Användarvisningsbild
Tomas S
Inlägg: 2
Blev medlem: 07 mar 2013 12:19

Re: Ta körkort - för dyrt?

Inläggav Tomas S » 16 apr 2013 11:41

En totalkostnad för 70 000 kr för ett körkort låter helt otroligt för det kan man ju köpa en riktigt schysst bil. Men trots allt låter det rimligt om det är en äldre person utan någon som helst tidigare erfarenhet kanske även är möjligt att man kommer upp i en kostnad runt 100 000 kr. Rent generellt är det alldeles för dyrt att ta körkort, men trots allt har vi en väldigt bra utbildning i sverige som i det långa loppet bidrar till ökad säkerhet i trafiken och mindre olyckor.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Ta körkort - för dyrt?

Inläggav Gäst » 16 apr 2013 23:28

Får man veta att det kommer att kosta så mycket som 100.000 låter man helt enkelt bli! Som sagt vid 50 har man bara 15 år kvar i arbetslivet.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Ta körkort - för dyrt?

Inläggav Gäst » 07 dec 2013 13:48

Ta körkort är dyrt om man vill det, mitt körkort med rubbet kostade 4200 kr, då gjorde jag allting privat då, körning och teori, tycker personligen att körskoler lurar en på pengar, KÖR PRIVAT!... gynnar ens plånbok..

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Ta körkort - för dyrt?

Inläggav Gäst » 07 dec 2013 18:04

Kostar det inget att köra privat? Vem betalar bensin,försäkring,värdeminskning osv? 40-50 konor milen!.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Ta körkort - för dyrt?

Inläggav Gäst » 09 dec 2013 10:58

Alldeles för dyrt. Särskilt när körskolorna bara vill mjölka pengar ur en.


Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"